Espot realitzat per Laia Baeta
Lafede.cat té entre les seves prioritats impulsar l’educació i la comunicació transformadores. Amb aquest objectiu gestiona projectes o participa a xarxes de diferent tipus però també acull estudiants en pràctiques interessats en el sector. Una de les aportacions més recents ha estat la de l’estudiant de l’Institut Moisès Broggi, Laia Baeta, que ha realitzat el seu treball de recerca de segon de batxillerat sobre els usos socials de la publicitat. Baeta ha elaborat un espot de 52 segons de Lafede.cat amb l’eslògan «Junts ho aconseguirem»: «vaig fugir d’un producte empresarial per buscar una entitat, en clau ètica», assegura Baeta. Per a fer-ho, es va reunir amb membres de l’equip tècnic i va gravar algunes activitats de Lafede, com l’acció de la campanya Pobresa Zero davant de la delegació central d’Hisenda de Barcelona pel Dia Internacional per a l’Eradicació de la Pobresa. Baeta valora molt positivament l’experiència, «ha estat molt enriquidora perquè m’he adonat que hi ha un munt de gent que lluita per un món millor i més just. A partir d’ara, vull formar part d’aquest col·lectiu».
Durant aquest curs, Lafede ha comptat també amb la María Torres i la Domitilla Delpivo, estudiants del Màster en Comunicació de Conflictes Armats, Pau i Moviments Socials de la UAB, i Marc Vives, del Màster de Comunicació especialitzada de la UB. Torres i Delvipo han col·laborat en tasques d’elaboració de continguts, i Vives en l’actualització de la base de dades de premsa. En l’actualitat Marta Broch, del curs de Màrqueting Digital de la Fundació Paco Puerto, analitza les xarxes socials de Lafede.cat.